Negatív visszajelzések ide vagy oda, a Ubisoft internetalapú másolásvédelme eddig jól állja a kalózok támadásit, éppen ezért az EA is egy hasonló megoldást dolgozott ki a megjelenés küszöbén álló Command & Conquer 4 számára.
A játék hivatalos
fórumánaz EA közösségi vezetője,
Apoca játék aktiválásáról szóló leírásában tisztázta, hogy a játék semmiféle, hagyományosnak mondható másolásvédelmi eljárást nem használ és ennélfogva
a lemeznek nem is kell a meghajtóban lennie, viszont internetkapcsolatra elengedhetetlenül szükségünk van, ha játszani akarunk.
A rendszer ugyanis a játékhoz kapott CD-kulccsal aktiválandó EA mesterhozzáférésünkre (Master EA Account) épül, mely lehetővé teszi, hogy
a barátaink és családtagjaink számára elkülönített felhasználói fiókokathozzunk létre(Commander Personas), illetve azt, hogy
korlátlan számú gépre telepítsük a játékot, ám van egy nagy hátulütője:
csak akkor tudunk játszani az új C&C-vel, ha bejelentkezünk az EA szerverére.Apoc azt még nem tisztázta, hogy az internetkapcsolat folyamatosan, vagy csak a bejelentkezés idejére kell, illetve az a kérdés is megválaszolásra vár még, hogy vajon a jövő EA játékai is ezt a megoldás fogják-e használni.